Sebening Keringat - Sesuci Aidil Adha TV3

[postlink]http://videoceritamelayu.blogspot.com/2010/11/sebening-keringat-sesuci-aidil-adha-tv3.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=yj9dvltNP5Yendofvid [starttext]







Sinopsis:
Keinginan untuk menunaikan fardhu Haji ke Mekah membuatkan warga emas, Mak Putih bekerja keras untuk mencukupkan tabungannya. Mak Putih membesarkan cucu-cucunya yang kematian ibu bapa dengan penuh kepayahan dan meredah kesengsaraan.

Selama 15 tahun, Mak Putih melakukan kerja sebagai pengumpul sampah dari rumah ke rumah. Dengan menggunakan kereta tolak yang dibuat sendiri, Mak Putih mengutip sampah dari rumah yang memberinya upah, kemudian membuangnya ke dalam tong sampah Majlis Perbandaran. Hasil kerja keras dan usahanya dia dapat membeli pangsapuri kos rendah.

Akhirnya tabungan Mak Putih mencukupi dan dikhabarkan berita gembira itu kepada semua pelanggannya apabila dia berjaya terpilih mengikuti kursus Tabung Haji. Kepada cucu sulungnya Aman, dia berpesan agar menjaga adik-adiknya. Pangsapurinya juga ditukar nama kepada Aman kerana khuatir jika apa-apa terjadi kepadanya di Mekah. Namun pemergian Mak Putih mengubah pendirian Aman, sehingga dia sanggup mengkhianati kepercayaan neneknya sendiri.

Pelakon: Norlia Ghani, Ryzal Jaafar, Fezrol Khan, Nabila Huda

Captured by dimensi from torrent.jiwang.cc

[endtext]

2 comments:

Unknown said...

sedeynya...

juliamarican said...

i love this movie <3

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

COMMENT POLICY
Comments on this blog are made DOFOLLOW for the Google Spiders.
Comments are moderated.
Spam will not be tolerated.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Watch | Video Cerita Melayu | Malaysia

Sila Click Follow