Kuih Makmur - Cerekarama TV3

[postlink]http://videoceritamelayu.blogspot.com/2010/10/kuih-makmur-cerekarama-tv3.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=IRCiBD_2NFAendofvid [starttext]







Sinopsis: Murnah atau lebih dikenali sebagai ”Mak Mur” dikalangan orang kampung tinggal bersendirian di rumah peninggalan arwah suaminya. Dia mempunyai dua anak iaitu Mustakim dan Mastura yang tinggal di bandar.

Kedua anak-anaknya amat menghormatinya dan kasih sayang mereka sekeluarga masih erat walaupun tidak tinggal sebumbung malah mereka hanya pulang ke kampung pada Hari Raya sahaja. Anak-anaknya menggesa supaya Mak Murnah tinggal di Kuala Lumpur bersama mereka namun Mak Murnah enggan kerana dia lebih selesa tinggal di kampung.

Bunga, rakan sekampungnya selalu mengapi-apikan Mak Murnah dengan mengatakan anak-anaknya tidak mengambil berat tentang dirinya. Namun Mak Murnah tidak mengendah hasutan tersebut. Mak Murnah mempunyai kelebihan yang luar biasa dalam pembuatan Kuih Makmur dan tidak hairanlah namanya digelar ‘Mak Mur’ oleh orang kampung.

Pelakon: Fauzi Nawawi, Fauziah Nawi, Mak Engku, Rozita Che Wan, Tiz Zaqyah

[endtext]

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

COMMENT POLICY
Comments on this blog are made DOFOLLOW for the Google Spiders.
Comments are moderated.
Spam will not be tolerated.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Watch | Video Cerita Melayu | Malaysia

Sila Click Follow