Geng Surau Ep 11 - Drama Astro Prima

[postlink]http://videoceritamelayu.blogspot.com/2010/10/geng-surau-ep-11-drama-astro-prima.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=_G2iNZWpNLUendofvid [starttext]


Sinopsis:
Selepas tiga tahun meninggalkan kampungnya, Razif (Beto Kusyairi) cuba juga menyesuaikan dirinya dengan suasana kampung dan masyarakat di situ. Bagaimanapun, ada orang kampung yang tidak percayakan Razif terutama Pak Suradi (Mat Over), Pak Abu (Azhan Rani) dan Tok Imam Hisham (Razak Ahmad).

Oleh itu Razif yang semakin matang dan beberapa rakan karibnya berusaha menambat hati orang kampung dengan mewujudkan pelbagai kegiatan di surau kampung itu. Antara kegiatan yang dilakukan di surau kampung mereka, mengutip derma untuk surau dan mengadakan ceramah agama. Mereka cuba jadikan surau sebagai pusat komuniti masyarakat dan bukan saja untuk mendirikan solat lima waktu. Sepatutnya semua aktiviti kemasyarakatan bermula di surau itu.

Sebagai remaja, Razif juga terjerat dalam percintaan namun cintanya tidak kesampaian. Apabila Razif keluar dari pusat pemulihan, gadis yang dicintai, Azreen (Anita Baharom) sudah bertunang dengan rakan baiknya, Lokman (Amran Ismail). Tanpa disedari Razif, seorang lagi gadis sekampungnya, Uddy (Intan Nor Saina) sangat menyintainya dan sanggup menunggu Razif.

Pelakon: Mat Over, Beto Kusyairi, Intan Nor Saina, Anita Baharom, Amran Ismail, Razak Ahmad, Azhan Rani, Sulaiman Yassi

Captured by TeamAryzs

[endtext]

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

COMMENT POLICY
Comments on this blog are made DOFOLLOW for the Google Spiders.
Comments are moderated.
Spam will not be tolerated.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Watch | Video Cerita Melayu | Malaysia

Sila Click Follow